
1. Вікно керування столиками
- Список залів - на панелі залів розташовані кнопки переходу до певному залу (групі столиків). На кнопці кожного залу виводиться ім'я зали та іконка (графічне зображення) зали.
- Простір столиків - в області відображається список усіх столиків, які стосуються обраного залу. Столики відображаються у вигляді списку і кожному столику відповідає кнопка фіксованого розміру, чи вигляді карти - схеми, де кожен столик відображається як графічний елемент. Розташування столиків на карті, а також їх форми та розміри відповідають фактичному положенню столиків у залі ресторану.
- Панель управління столиками та замовленнями - це набір основних команд для роботи офіціантів та адміністраторів закладу із замовленнями, рахунками та звітами.
Після першого входу до програми простір столиків відображається у вигляді списку. Але якщо ви хочете побачити заклад у вигляді карти, необхідно скористатися кнопкою Карта залу, після натискання на яку ви побачите таку картинку:
Якщо ви вибрали режим списку, то на кнопці столику відображається така інформація:
Якщо столик зайнятий, на ньому відображається загальна сума відкритих замовлень, а також кількість відвідувачів;
На вільному столику відображається його номер чи ім'я;
Також на вільному столику відображається час найближчого резерву.
У режимі карти відображаються лише номер або назва столику, його статус – зайнятий або вільний та час найближчого резерву.
2. Управління змінами
У режимі використання змін робота офіціантів із замовленнями та рахунками можлива лише в рамках відкритої зміни. При відкритті кожен співробітник закладу, який працює на зміну, призначається на певну посаду. Так адміністратор завжди зможе контролювати час відкриття та закриття зміни, а також стежити за виконанням обов'язкових звітів на всіх касових апаратах, на яких проводилася робота в період зміни, оскільки для цього потрібне введення пароля.
Відкриття зміни
Для відкриття зміни адміністратору потрібно натиснути лише три кнопки. Послідовність дій наочно зображено малюнку.
Після відкриття зміни адміністратор може розподілити працівників за посадами. Причому один і той же співробітник може обіймати кілька різних посад в рамках однієї зміни (наприклад, бути і адміністратором і офіціантом) або обіймати різні посади від зміни до зміни (наприклад, в одній зміні бути адміністратором, в іншій - офіціантом).
3. Формування замовлення
Черговість подачі страв
За замовчуванням усі страви в рахунку мають нульову (невизначену) подачу та відображаються на панелі замовлення у порядку їх додавання. При надсиланні замовлення з невизначеною подачею страв персонал кухні не має уявлення про те, в якій послідовності їх слід готувати. Встановлення порядку подачі дозволяє персоналу кухні згрупувати страви по порядку подачі візуального контролю офіціантом свого замовлення. Також можна встановити певний час подачі страви.
Надсилання замовлення на кухню
По завершенню формування рахунку, встановлюється черговість або час подачі окремих страв і замовлення відправляється на кухню. Після надсилання можна продовжувати роботу з формування рахунку, додавати нові страви або скасовувати замовлені. Але обов'язково надсилати замовлення на кухню щоразу після внесення змін.
4. Вікно модифікатора товару
До кожної замовленої страви можна підібрати як загальні модифікатори, доступні для всіх страв, так і специфічні, доступні конкретній страві. Наприклад, можна додатково додати потрібну кількість солі, спецій, температуру страви, ступінь засмаження тощо.
Вікно модифікатора товару містить:
- Список доступних модифікаторів – на панелі розташовані кнопки можливих модифікаторів.
- Список вибраних модифікаторів – на панелі розташовані кнопки модифікаторів, доданих до поточної страви.
- Панель керування модифікаторами – на панелі вказується рівень застосування того чи іншого модифікатора до блюда. Наприклад, 1 - "трохи", 2 - "помірковано", 3 - "багато". Мінімальне та максимальне значення рівня кожного модифікатора обмежується налаштуваннями системи.
5. Закриття рахунку
Після того, як всі побажання гостя враховані, він смачно провів час і готовий його сплатити, можна приступати до процедури закриття рахунку. Послідовність дій, що виконуються, зображена на наступних малюнках.
У системі реалізована можливість розрахунку відвідувача трьома формами оплати – готівкова (мал.1), платіжною карткою (мал. 2) або змішана оплата – частково готівкою, частково карткою (мал. 3).
Смачно нагодовані та задоволені відвідувачі, а також їх кількість – це те, чого повинні прагнути і власник, і керуючий та персонал закладу. Щоб привабити якомога більше клієнтів і зробити їх своїми постійними гостями у вас є можливість формувати різні програми лояльності, акції, позиційні, чекові знижки, бонуси і дисконтні карти. На малюнку нижче ви побачите приклади формування деяких програм лояльності.
Знижка на позицію
Вікно дисконтні картки
Знижка відсотком
Знижка сумою
6. Закриття зміни та Додаткові звіти
По завершенню робочого дня, коли всі ваші гості розійдуться додому в очікуванні наступної можливості відвідати ваш заклад, адміністратор повинен закрити зміну та провести низку обов'язкових службових операцій. Натиснувши кнопку "Додатково" у вікні керування столиками, на екрані з'явиться вікно з переліком звітів, виконання яких підтримує модуль GMS Ресторан.
У списку звітів, що відкрився, адміністратор вибирає потрібний, вказує, при необхідності, додаткові параметри звіту і підтверджує формування.
Сформований звіт відкриється у вікні попереднього перегляду, звідки його можна надіслати на принтер. Нижче наведено приклад друкованої форми звіту з офіціантів.
Також стандартне постачання модуля GMS Ресторан містить такі додаткові звіти:
- Печать выполненных Z-отчетов - повторная печать оборотов по кассе за любой выбранный день.
- Печать закрытых счетов - повторная печать любого уже закрытого счета за любой день.
- Продажи по официантам - отчет по продажам по официантам за выбранный период в разрезе категорий блюд.
- Реестр закрытых счетов - общая сумма продаж в разрезе счетов за выбранный период.